Поне петима чиновника са нужни за издаването на една лична карта или един паспорт. Това става ясно от писмен отговор на МВР шефът Румяна Бъчварова на въпрос на депутата от Реформаторския блок Петър Славов.
Той е поискал да разбере дали може през т.нар. "дълги уикенди", в които се събират по 3-4 почивни дни, да има дежурни в службите за издаване на документи за самоличност, защото ако се наложи на някой спешно да си вади паспорт, това няма как да се случи.
Според Бъчварова обаче има начин да се извади документ дори в почивен ден. Това става в случай на спешно заминаване за чужбина за лечение, при смърт, при бедствие.
За тази цел служители на "Български документи за самоличност" дават дежурства на повикване.
От 2010 г. досега се е налагало издаване на 2-3 документа за самоличност годишно, обяснява Бъчварова.
Съгласно международния стандарт, който е приет в страната ни, за издаването на един документ, за да няма грешки, например на личната карта или паспорта името да е на лице, а снимката да е на друго, са нужни минимум пет служители.
Единият е необходим за подаването на заявлението и връчването на готовия документ, вторият е за осъществяването на контрол преди персонализирането на документа и минимум трима в центъра за персонализация за изработването на документа, защото се работи с бланки под строга отчетност.
Заради това издаването на документи през празнични и почивни дни без да има спешна необходимост е финансово необосновано, смята вътрешният министър.
Това би наложило организация на дежурни служби в страната, на пълно работно време, с минимум пет служители в 30 центъра за персонализация, защото документите за самоличност се издават по постоянен адрес.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.