Димитър Маринов, по-известен като Митьо Пищова обяви, че ще помоли ЦИК да го заличи от списъците като кандидат за президент.
Причината: "Оказа се, че съм кукла на конци", обяви той и допълни, че заедно с него в студиото на bTV е трябвало днес да бъде председателят на партията, която го издигна за поста – Георги Георгиев. Той обаче не се появи.
Всъщност се оказа, че Георгиев стои и зад издигането на други кандидати за президенти.
"Аз съм финансирал кампанията си с 10 000 лв. мои пари и с парите на добри хора, които ми дават 100-200 лв. за хляб и кебапчета", коментира Пищова.
По думите му той вече е питал в ЦИК как може да се откаже от изборите.
Случаят му, макар да изглежда куриозен, е много сериозен – свързан е със схемата, при която един "център" издига няколко кандидати за президент, а после разполага с медийните им пакети, всеки от които е на стойност 40 хил. лв. Общата сметка показа, че става дума за цели 2 млн. лева.
Конкретен случай е този с Ангел Гаджев, който участва в няколко комитета, представляващи кандидати като Румен Гълъбинов, Йорданка Колева, Диана Димитров, Кемил Рамадан, дори и ген. Румен Радев.
Бизнес с държавни пари ли е разяснителната кампания за референдума?
Инициативни комитети, съставени от хора, свързани с една и съща партия, се сливат за усвояване на по-голяма държавна субсидия. Идеята за съществуването на подобни комитети е да разясняват идеите на кандидати, които иначе нямат голяма възможност да привлекат медийно внимание.
Но може ли да се използват за "усвояване" на пари и за разпиляване на гласове към кандидати, които нямат реални шансове за успех?
Идеята е малките кандидати да могат да се представят, така че избирателите да направят информиран избор.
"Ганьовщината обаче не е умряла – винаги се намира "цаката", коментира Мирослав Паскалаев-Зорец, който твърди, че е един от авторите на текстовете за медийните пакети в Изборния кодекс.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.