Транспортният министър Ивайло Московски беше категоричен, че държавата защитава интересите на превозвачите ни пред Брюксел. „Ще настояваме нашите предложения да бъдат коректно разгледани, защото делът на българския транспорт в БВП е много сериозен“, коментира той пред журналисти в МС обвиненията на БСП, че кабинетът е предал превозвачите.
По думите му в бранша са заети над 100 хил. души, а много дейности са пряко зависими от сектора и това е сериозен обем от българската икономика, който не би трябвало да позволим да бъде атакуван.
Транспортният министър каза, че кабинетът има официална позиция, която е внесена в Европейския съвет и надграждана в двустранни срещи с министри от държавите в Съюза.
По думите му тя е на 100% в синхрон с интересите на българските превозвачи, като ги защитава и конкретизира къде са проблемите.
Московски посочи още, че ако социалистът Георги Свиленски счита, че интересите на превозвачите не са защитени в пълен обем, му предлага той да води преговорите, включително на ниво работна група.
По думите на министъра всяка държава от ЕС има различно мнение по отделните точки и това създава проблем.
Четири са основните притеснения на превозвачите ни, като сред тях е да няма задължение шофьорът да се връща вкъщи през определен брой седмици, а това да бъде негово право. Проблемен е и въпросът след кой ден да започва да тече командировка и да се изплаща по стандартите на съответната държава. Нашите превозвачи са се съгласили това да става след седмия последователен ден.
Третата проблемна тема е възможността шофьорите да ползват почивките си в кабините на превозните средства. Предлагаме това да става извън кабините, когато се създадат необходимите условия, включително за сигурността на превозното средство.
Министърът посочи и това, че ако рестрикциите влязат в сила към държавите от Централна и Източна Европа, не е ясно дали от този пазар няма да се възползват трети страни като Украйна, Молдова, Турция, Беларус, Русия и т.н.
Според Московски в предлаганото законодателство има дефицити и липсва анализ на цялото въздействие на такъв законопроект – как ще работи, как ще бъде контролиран и др.