Следващата седмица трябва да има нов председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", заяви регионалният министър Петя Аврамова.
Министър Аврамова посочва още, че към момента нито една община не е подала искане за прехвърляне на част от републикански път, за чиято поддръжка да се грижи и да отпадне необходимостта от винетка за него.
"Няма законов механизъм, с който да отменим глобяването, всички трябва да имат винетки при ползването на републиканската пътна мрежа", каза още министър Аврамова. Тя коментира, че 2019-та е годината, в която се въвежда електронната система за плащане на пътна такса и напомни, че през миналата година са продавани винетни стикери със срок на валидност и през тази.
Сега системата работи на смесен режим – ако имате валидна хартиена винетка и ви спрат органите на полицията и тола, няма да ви глобят. Снимането и правоприлагането ще се прилага от екипите на пътя. През 2019 г. няма да има електронно правоприлагане – т.е. няма да ви глобяват, че сте сниман на пътя и системата е регистрирала, че нямате винетка.
Системата няма как да регистрира, че вие имате хартиена. Правоприлагане ще има от колите на тол контрола и пътна полиция. Екипите вече са на пътя, обясни министърът. Тол автомобилите имат е-винетка и се движат по пътищата с такава, те не са освободени, заяви министърът и напомни за начините за купуване на електронни винетки.
Критерии за това кой път е с винетка са заложени в закона. Такава е необходима за републиканските пътища извън населените места. В първоначалния списък на Министерския съвет бяха и Северната скоростна тангента, и северната дъга.
Премиерът взе принципно решение – ако дадена община иска част от републиканската пътна мрежа да е освободена от винетки, то тази община може да подаде искане след решение на Общинския съвет за прехвърляне на пътя за поддръжка от общината.
"Нито една община не е подала такова искане до момента", каза регионалният министър в отговор на въпрос.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.