"През 2024 година българските граждани спокойно ще пътуват по съвременен европейски, с високо качество аутобан от София до Варна“, каза днес зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. С добри темпове върви 52-километровата отсечка от АМ „Хемус“ до разклона за Ловеч и Плевен. Същевременно започнаха подготвителните дейности по изграждане на 84-километровото трасе до Велико Търново. Строят се инженерни пътища, премахва се хумусният слой от имотите, които ще бъдат засегнати и др.
Хубава новина за Северна България е, че възложихме и строителството на магистралата от Русе до Велико Търново, която ще се изгражда с европейски средства на три лот-а. Строи се и основната пътна връзка на Северозападна България – Видин-Ботевград. Отчита се бърз напредък по трасето Ботевград - Мездра, като за улеснение на трафика предсрочно е пусна пуснато трасе на биндер, добави Нанков пред БНТ.
От утре започва ремонт на 16,5 километра от проблемния участък на АМ „Тракия“ между пътната връзка с АМ “Марица” и „Чирпан – Изток“. Очаква се да завърши до Великден, за да не се пречи на трафика за празника и на туристическия поток през летния сезон. Това е един от обектите, строен и пуснат в експлоатация от правителството на Сергей Станишев, които ремонтираме ние, посочи Нанков.
Той даде пример и с друг проблемен участък, строен от предишни правителства - АМ „Струма“ (бившата АМ „Люлин“), където снощи се свлече скална маса.
"Това е най-скъпата магистрала, строена в България от 2007 г., а се срутва. Две години укрепвахме участък преди София, вчера имаме ново срутване“, каза Нанков. Предстои завършването на тунел „Витиня“ на АМ "Хемус". Там се чака само осветлението от германска фирма, която е имала проблеми с доставката през месец декември.
За магистрала „Струма“ зам.-министър Нанков информира, че е останал само най-тежкият участък – през Кресненското дефиле. Има избрани изпълнителни, но ще се изчака окончателното произнасяне на ЕК за взетите екологични мерки. Очаква се до края на годината да финализира изграждането на тунел „Железница“ и мостовите съоръжения преди и след него. До края на годината ще приключи и най-тежкият участък от магистрала „Европа“ - от Калотина до Драгоман. Последният 16-километров участък от Сливница до София ще се изгражда със средства от ЕС.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.