IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Борисов отчете: Има огромен напредък по АМ "Европа"

На какъв етап е строителството на автомагистралата?

Снимка: Правителствена пресслужба

Снимка: Правителствена пресслужба

Премиерът Бойко Борисов заяви, че има огромен напредък по изграждането на АМ "Европа".

Най-труден е третият участък от ГКПП "Калотина" до Драгоман, но със завършването на магистралата ще се пътува без светофар от Мюнхен и Виена, през Белград до Бургас и Солун, каза Борисов, който огледа на място строителните дейности по трасето.

Премиерът акцентира, че магистралата е от огромно значение за всички държави в региона, тъй като е част от Трансевропейския коридор № 10, а на България ще носи и приходи от винетни такси.

"Всички виждат какво е направено и мащаба на строителството, което дава работа на стотици работници. Магистралата ще бъде в полза и на хората, и на бизнеса", категоричен бе Борисов.

Премиерът отбеляза, че изграждането на АМ "Европа" се извършва, без да се възпрепятства пътният и жп трафик по трасето. "Ако е било лесно, другите щяха да го направят. Българите строят и го заслужават", посочи още министър-председателят.

Строителните работи по 14,5-километровата отсечка от ГКПП "Калотина" до Драгоман започнаха през февруари тази година и екипите на строителя работят максимално мобилизирано обектът да е готов в рамките на година. Работи се по цялата дължина на трасето, изпълняват се земни и пътни строителни дейности, подготовка на земната основа; бетонови, кофражни, армировъчни работи, масивни бетонови и стоманобетонови конструкции, съобщиха от правителствената пресслужба.

Вторият 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов. Движението в участъка беше пуснато предсрочно в началото на ноември 2020 г - половина година по-рано от предвиденото.

За третия 16,5 км участък на автомагистралата - между Сливница и София, в края на февруари тази година започна обществена поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи. На 9 април предстои отварянето на офертите на кандидатите. Отсечката ще преминава по изцяло ново трасе.

Тя ще започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата