С полеви брифинг на все още незавършения първи лот от АМ "Хемус" строителният предприемач Велико Желев отговори на обвиненията след ареста си. В началото на седмицата бизнесменът и собственик на "Хидрострой" бе обвинен за изнудване на бивш негов служител. Случаят запали дискусия и относно дейността на компанията - вътрешният министър го свърза с предполагаемите корупционни схеми с авансови плащания за АМ "Хемус", а междувременно Министерството на регионалното развитие излезе с данни за некачествено строителство.
Днес инспекция на първия лот на аутобана направиха не представители на държавата, а задържаният преди дни бизнесмен Велико Желев. Той е собственик на фирмата "Хидрострой", която е строила участъци от магистралата. Последва и реакция от регионалния министър.
"Съгласно договорите, бяха преведени аванси на всички фирми, които имат договори. С тези аванси бяха закупени материали, техника, трошачки", обясни Желев, предаде Bulgaria ON AIR.
"Всичко е по реда на закона, тъй като всички тези инхаус процедури и възлаганията чрез търгове на фирмите, които доставят материали и техника, и всичко останало, за да построят магистралите, са гарантирани с банкови гаранции и застраховки в двоен размер, което би означавало, че при неизпълнение на договорите, държавата ще си получи двойно повече пари от тези, които е вложила", заяви адвокатът на Желев - Менко Менков.
Желев не отрече, че е възможно да се констатират и дефекти при пътното строителство, включително и в това на Северната тангента, където според регионалния министър има пестене на материал в пътната настилка. Желев заяви, че е готов да бъде проверен, но само от сертифицирана лаборатория. Ако бъдат установени проблеми, "Хидрострой" ще ги отстрани за своя сметка.
В отговор министърът на регионалното развитие Иван Шишков потвърди - проблеми при авансовите плащания за първата отсечка на "Хемус" няма, за разлика от 7-и и 8-и лот.
"Проблемът обаче е, че в 7-и и 8-и лот тепърва започват да се правят нови проучвания за ново трасе. А държавата през 2019 година е дала доста безотговорно тези аванси", коментира арх. Иван Шишков.
С обвинения към сегашния регионален министър излезе и пътният експерт Богдан Милчев.
"Сегашният министър и ръководеното от него министерство се превърнаха в еманацията на корупцията в България. Защо разплатихте стотици милиони левове за извършени дейности на фирми на г-н Велико Желев, без да извършите нито една проверка?", попита Милчев.
Проверките на автомагистралите ще бъдат прекратени до края на предизборната кампания, за да не се използват за политически цели, заявиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройство.
Проверките по Северната скоростна тангента продължават. Скенер ще установи каква е дебелината на пътната настилка, а междувременно бивши регионални министри отправиха обвинения към настоящия, тъй като по техни думи не се поддържа пътната мрежа.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.