Всички метростанции, проектирани след 2000 година, осигуряват лесен достъп - "Обеля", СУ"Св. Климент Охридски, стадион "Юнак" и Интерпред. В тях инвалидите ще ползват асансьори. Платформите струват 4 пъти по-малко от асансьорите/100 000 лева/, но не са толкова удобни,допълни Братоев.
Ако сега бъдат поставени асансьори в изградени станции, трябва да се пробиват носещи конструкции, каза директорът на "Метрополитен". Въпреки това фирмата има пилотен проект за монтиране на асансьор на метростанция "Сливница" или "Вардар".
Според Братоев дори в Западна Европа не всички спирки на подземната железница са достъпни за инвалиди. Като пример той даде Мадрид, където само една трета от станциите са с асансьори.