Първа
медийна кампания, насочена към популяризиране на проблемите на хората с увреждания, ще започне в средата на юни, обяви на пресконференция днес Красимир Коцев, председател на Националния съвет на хората с увреждания в България /НСХУБ/.Целта на кампанията е да информира обществото за проблемите на хората с увреждания и да популяризира необходимостта от осигуряване на равен достъп до образователни институции, трудова заетост и обществена среда.
Кампанията предвижда излъчването на три анимационни клипа. Всеки от тях представя определен проблем на хората със специфични възможности - общуване, нуждата от помощ и оценяване на способностите им. Първият клип е посветен на децата с увреждания, вторият - на младите хора със специфични възможности, а третият - на хората в зряла възраст.
Излъчването на клиповете ще започне от националните медии, като анимацията ще бъде адаптирана и за печатните издания. От септември т.г. до май 2006 г. анимационните клипове ще бъдат излъчвани в регионалните медии на районите с най-голяма безработица сред хората с увреждания.
Около 87 на сто от хората със специфични възможности са безработни. Най-ярко липсата на заетост е изразена в районите Северозапад, Североизток, Югоизток и Северен централен, каза Коцев.
Медийната кампания е част от проекта на НСХУБ "Възприемане на успешните европейски практики за популяризиране на проблемите на хората с увреждания". Финансира се от Европейската комисия по линия на "Борба с бедността и социалната изолация" и от Министерството на труда и социалната политика.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.