Снимка на очите и три секунди. Това е единственото нещо, от което „OcuTech“ технологията - пилотен проект, разработен от испански, американски и китайски екипи, се нуждае, за да открие COVID-19. Това я превръща в инструмент, който може да служи като подкрепа в сектори като отдиха и хотелиерството по време на пандемията.
"След месеци изследвания разбрахме, че възпалителен модел, характерен за COVID, се отразява в очите", казва директорът на „OcuTech“ Паула Бонед пред TVE. Тя стои зад едно от клиничните изпитвания, проведени във „Фе де Валенсия“, които поддържат тази система за откриване на зараза, в която са участвали 5000 доброволци.
Изследването, проведено в сътрудничество с експертни инженери по изкуствен интелект от валенсианската технологична компания „Innorea Projects“, е създало алгоритъм, който както в интелигентните очила, така и в мобилните устройства изключва, че възпалението на конюнктивата не се дължи на други причини.
"Използваме изкуствен интелект, за да изберем регионите на очите, от които се нуждаем, когато правим снимката. Те се качват на сървър, където се анализират и това ни дава резултата, който търсим", казва директорът на технологичната компания „Innoarea Projects“, Алфонсо Сориано, отговарящ за разработването на споменатата технология.
Сориано посочва летищата като едно от местата, където може да бъде приложен за масов скрининг. "Можете да подготвите малък павилион, където всеки може сам да направи теста. Има много области, в които искаме да приложим това", добавя той, въпреки че може да се разшири и за хотелски, развлекателни или ресторантски услуги.
В момента това е само система за скрининг, но компанията, родена в Лансадера, бизнес проект, популяризиран от Хуан Ройг, вече работи, за да бъде приет като диагностичен тест от Испанската агенция по лекарствата. /БГНЕС
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.