Най-честите жалби, свързани с интернeт пазаруването в България, са свързани със самолетни пътувания и електронна търговия, обяви адвокат Венцислав Петков, който е съветник в Европейския потребителски център – България.
По думите му най-често българите са жертва на нелоялни авиокомпании, които им отменят полетите, губят им багажа или забавят много полетите.
Другият основен проблем за сънародниците ни са нелоялните практики в интернет, свързани с недоставени стоки, доставяне на стоки с фалшиво търговско име и други.
По отношение на електронната търговия броят на жалбите през тази година е нараснал почти двойно спрямо предната – от 138 на 213 жалби.
Като цяло европейските потребители най-често се оплакват от качеството на стоката и услугата, отбелязаха от Европейския потребителски център.
От доставката са недоволни около 21 на сто от потребителите, 19 на сто са недоволни от услугата, а 11 на сто – от цената и плащането.
Общо 9 на сто не са били съгласни с условията по договорите.
У нас общо 65% от жалбите са за онлайн покупки и услуги.
Пазарувайки по интернет, вие имате правата на всички останали клиенти и съответната годишна гаранция, допълниха от центъра.
В повечето случаи търговците са благосклонни и се отзовават на нашите запитвания, посочиха експертите.
От Европейския потребителски център съветват клиентите, ако не са доволни, първо да върнат стоката, а след това да се изисква връщането на парите.
Ако даден потребител иска търговецът, който го е измамил, да получи и законова санкция, той трябва да сезира за това Комисията за защита на потребителите, уточниха в заключение адвокатите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.