IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Транспортният сектор отчита ръст, но се нуждае от инвестиции

Нужни са инвестиции в модерни пристанища

Транспортният сектор отчита ръст, но се нуждае от инвестиции

Превозените товари от и за България са се увеличили с 15% от началото на годината, което е сериозен ръст основно в износа на фона на тоталния срив през 2009 г. Това обобщи Георги Минчев, председател на Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика на конференция за интермодалния транспорт.

До края на 2010 г. се очаква през българските морски пристанища да преминат до 150 000 TEU* (контейнерни единици товари), стана ясно на конференцията.

По данни на пристанище Варна товарооборотът за първите девет месеца на 2010 г. е увеличен и прогнозата е за ръст от 15% до края на годината. От пристанище Бургас съобщиха, че очакват товарите да се задържат на миналогодишните нива от 3,5 млн. т.

Но проблемът е, че инфраструктурата в морските ни портове изостава.

Нужни са инвестиции в модерни портове

България е единствената страна в ЕС без модерен пристанищен контейнерен терминал. Наличието на специализирани терминали в Солун и Констанца ще продължава да отклонява товаропоток от българските пристанища, предупреди Огнян Костов от логистичната компания „Юнимастърс Лоджистикс“.

„Към момента в ЕС има над 300 интермодални терминала. В Германия те са 42, в Австрия – 22, а в Румъния – 13. В България има само няколко архаични терминала от времето на социализма“, припомни Костов.

По думите му в Европейския съюз 15 на сто от транспорта е интермодален, а през 2020 г. по този начин ще се придвижват 40% от всички товари.

Огнян Костов допълни, че автомобилният транспорт има ключова роля за превоза на морски контейнери във вътрешността на страната. През 2009 г. 92% от товарите в България са превозени с автомобилен транспорт и 8% – по жп мрежата.

Перспективите

България има възможности да развие интермодалните превози, при които се комбинират два или повече вида транспорт – железопътен, морски/речен и автомобилен, заявиха участниците в конференцията.

Това може да стане чрез разработване на интермодални терминали и чрез инвестиции в двете ни морски пристанища. Защото сериозни инвестиции се правят в момента от конкуренти като грузинските, украинските и турските портове, предупредиха участниците в дебатите.

Прочетете целия анализ

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата