Агенцията за приходите е събрала 100% заложените за тази година данъци и осигуровки, обяви директорът на НАП Красимир Стефанов.
По думите му най-малко 50 милиона лева са влезли в държавния бюджет като резултат от поредицата акции на данъчните власти, предотвратено е източването на около милиард и половина чрез данъчни измами.
"Това беше годината на най-мащабните структурни реформи и годината на дисциплиниране на българското общество в посока плащане на данъци и осигуровки. Най-важното, което направихме към днешна дата, със сигурност мога да кажа, че планираните 11 милиарда 931 милиона Националната агенция за приходи вече ги е събрала.
Отделно от това може би Националната агенция за приходите беше шампион администрация по повод борба с корупцията. Имаме вече над 70 души уволнени в съмнение за злоупотреби и участие в схеми за източване на ДДС. Нещо повече – имаме вече и три ефективни присъди на наши служители по повод на наши си вътрешни разследвания", каза Красимир Стефанов.
37 млн. лева е прекият ефект за хазната от проверки на футболисти, музиканти, скъпи имоти, яхти, отчете още данъчен №1.
„Нееднократно съм казвал за футболистите, на които се плащаха суми от порядъка на 240 лв. и върху тях се плащаха данъци и осигуровки. Към момента няма футболист, който да започва с под 1500 лв. заплата, а най-високата заплата, която сме индикирали, е 50 000 лв.
Като наложим тази база за всички футболисти, които играят в професионалната лига, всеки може да си направи сметката в бъдеще ежемесечно какви суми постъпват от данъци и осигуровки“, каза Стефанов.
Със 1,7 млрд. лв. се е увеличила декларираната данъчна основа на облагаемите с ДДС доставки за ноември в сравнение със същия период на 2009 г.
В сравнение с октомври търговският оборот се е увеличил с 1 млрд. лв.
Ноември е и месецът с най-висока декларирана данъчна основа от всички месеци през 2010 г. Това е натрупаният ефект от всички проведени акции.
От началото на 2010 година през офисите за обслужване на НАП са преминали 3,1 млн. граждани и представители на фирми. Средното време за обслужване на един клиент е 13 минути, което е с 2 минути по-малко в сравнение с 2009 г.