В медиите у нас по темата за македоно-българските отношения език на омразата няма в юридически смисъл, но език, който създава напрежение, изглежда има.
Това подчерта медийният експерт Александър Кашъмов при представянето в София на специализираното изследване "Слово на омразата в медиите на България и Македония: прояви, фактори, решения (и в двете страни)".
Изследването на речта на омразата включва наблюдение на 18 български и 14 македонски медии в периода юли – август 2010.
При обсъждане на въпроса за македоно-българските отношения в централните печатни и електронни медии в Скопие има скрити предубеждения. Подобни предубеждения са отразени в излишно и прекомерно покритие на радикални български националисти, без да се даде необходимата допълнителна информация за тези политици, заключават от своя страна македонските медийни експерти Йосиф Курчиев и Елена Михайлова.
За изследвания период (юли – август 2010) журналистическите материали в македонските медии, посветени на България, са свързани най-вече с "инцидента" с транспарант на ВМРО-БНД с лозунг "Македония е българска".
Според Анастас Вангели от Центъра за изследване и създаване на политики (Скопие) тревожна тенденция са Facebook групи от типа на "Македония е българска" и "Бугари – татари".
По време на дискусията директорът на Фондация "Промедиа" Петко Георгиев посочи, че в някои случаи представители на тайните служби играят ролята на подстрекатели на конфликти.
Става въпрос за повече служби – не са само българските и македонските, добави Газменд Айдини, изпълнителен директор на Центъра за развитие на медии (Скопие).
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.