"За първи път даваме разрешение за ползване на цяла магистрала, заяви премиерът Бойко Борисов при официалното откриване днес на автомагистрала "Люлин".
Премиерът Борисов каза, че е дал указания до 28 май да бъдат решени проблемите с инфраструктурата на околните села.
"Дал съм указания на министър Плевнелиев и така, както съм идвал на 15 дни да проверявам как върви изпълнението на магистралата, така ще идвам и сега, докато не си оправят инфраструктурата", заяви
Борисов. Той посочи, че там, където фирмата изпълнител - "Мапа Дженгиз", е пропуснала нещо, то ще бъде оправено от агенция "Пътна инфранструктура".
Така че нека хората сега да се зарадват на магистралата , защото ще продължим да работим, докато не им се решат проблемите, каза Борисов.
Той подчерта, че изпълнението на тунелите и естакадите по магистралата е доказателство, че в България може да се строи както трябва. В ХХІ век за първи път ние даваме разрешение за ползване на цяла магистрала, отбеляза премиерът.
Министър Росен Плевнелиев заяви, че българското правителство изпълнява в срок поетите ангажименти за строителство на магистрали и до 2020 г. ще има седем скоростни пътя.
"Днес - 46 години след като се роди идеята за изграждане на българските магистрали, и 40 години след вземане на решение за изграждането им, откриваме първата изцяло готова от началото до края магистрала," каза още Росен Плевнелиев.
Той посочи, че това е успех за всички строители, възложители, за АПИ, за хилядите хора, които са работели по проекта, ускорявайки шесткратно неговото изпълнение през последната година, но също и успех за всички софиянци и перничани, които са имали отговорна позиция.
Сега магистрала "Люлин" ще отпуши трафика между двата града, каза Плевнелиев и добави, че големите печеливши са гражданите на Княжево - защото през града няма да минава трафикът от тирове, а също и гражданите на Перник, защото само в едната посока по 17 000 човека дневно ще пътуват по магистралата.
Плевнелиев припомни, че планът на правителството е през 2012 г. да бъде пусната в експлоатация цялата магистрала "Тракия", през 2013 г. - магистрала "Марица", през 2014 г. се очаква да са готови западната и северна тангента на София и да бъде пуснат скоростният път София-Калотина, а през 2015 г. - магистрала "Струма". До 2020 г. трябва да са готови и "Хемус" и "Черно море" и страната ни да разполага със седем магистрали.
Дирк Анер посочи, че новата магистрала "Люлин" е не само скоростен път, но и предпоставка за развитие на региона.
"Имаше моменти от изграждането на магистралата, в които бях истински отчаян и се опасявах че никога няма да дойде днешният ден, но този проект, който беше за нас олицетворение за трудности, проблеми и евентуален провал, се превърна в символ на амбиция, упорство и успех, заяви Анер. Това ме прави оптимист за бъдещето на България - че тя ще се превърне в това, което заслужава - една богата страна", добави той.
Магистралата бе официално открита с водосвет. До мястото на тържественото прерязване на лентата на новия
пътен обект не бяха допуснати протестиращи срещу цените на горивата.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.