63 на сто от българите срещат затруднения при разчитането на информацията върху етикетите, а 33 на сто не разбират значението на част от числата и символите върху етикетите.
Това показват резултатите от социологическо проучване на "Алфа Рисърч", представено днес на форум за европейските политики за етикетиране на храните.
Едва 39 процента от хората четат редовно обозначенията върху етикетите на храните, сочат още данните.
Почти три четвърти от българите (72%) са убедени в отражението на храната върху тяхното здраве.
Въпреки това търсенето на информация за състава на продуктите още не се е превърнало в част от всекидневните навици на пазаруващите, коментира социологът Боряна Димитрова.
Само 22 на сто от запитаните обръщат внимание на информацията за количеството мазнини, захар, сол, стабилизатори, трасмастни киселини и др.
В проучването, помолени да разгледат снимка на опаковка и етикет от колбас и да посочат на коя информация обикновено обръщат внимание, 39 процента от анкетираните посочват, че това е цената.За общо 71 на сто тя е сред основните критерии, които определят покупката.
Интересно обаче е, че в общата класация на всички важни фактори цената отстъпва място на срока на годност, който привлича вниманието на 82 процента от запитаните.
Следващите места по степен на значимост се заемат от фирмата производител (47 на сто), грамажа (43 на сто), произхода на продукта (29%) и марката (21%).