Слънце и море, рози, ски туризъм и Димитър Бербатов са сред първите асоциации за България за туристите от Германия, Русия и Великобритания.
Това показват данни от проект на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма за рекламни кампании в трите страни.
За германските туристи България като туристическа дестинация е добре позната, показват анализи по проекта, представени от неговия ръководител Ася Йосифова. Седем от всеки десет анкетирани разпознават дестинацията и имат обща представа за нея. В почти половината от отговорите страната ни се свързва с морските курорти.
Летният, слънчев образ на България е ядрото на асоциацията - дестинация България, за германските туристи. За първи път се откроява и асоциацията със СПА курортите. Асоциациите с културен, селски и планински туризъм са все още слаби, каза Йосифова.
България като туристическа дестинация се ползва с изключителна популярност и в Русия. Тази известност кореспондира с позитивен образ и с традиционните положителни нагласи към страната ни, включително и спомени от минали години.
И при руснаците в спомените за страната ни доминират морският продукт, благоприятният климат и курортите.
У руските туристи възниква спонтанна асоциация за българските плодове и зеленчуци, вино, климат и вода. Йосифова отбеляза, че Русия е единственото място, където се появява спонтанна асоциация на страната ни с розата.
Поради това, че рекламната кампания във Великобритания е започнала по-късно, окончателните резултати от нея ще има след около месец и половина, уточни Йосифова.
Заради по-късното рекламиране първоначалните оценки показват, че броят на разпозналите България и спомнящите си рекламни визии на страната ни сред английските туристи е по-малък спрямо Русия и Германия.
Британските туристи асоциират страната ни с морския и ски туризъм, Димитър Бербатов и ниските цени.
Сред причините, поради които трите пазара са избрани за рекламиране на българския туризъм, са това, че те са основни за България, заради значимостта им като пазари, както и заради разходите за пътувания в чужбина, обясни ръководителят на проекта Ася Йосифова.
Общата стойност на проекта е 6,9 млн.лева и се очаква да приключи през април тази година, съобщи заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.
Средствата са по оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на рекламната кампания за Германия е 2,4 млн лева, за Великобритания - 1,9 млн. лева, а за Русия – 1,2 млн. лева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.