Повече проверки на познанията на прегрешилите шофьори поискаха от Българския автомобилен съюз (БАС).
Идеята е промените в Закона за движение по пътищата да са в посока проверка на знанията, а не толкова в повишаване на глобите, уточниха мотоексперти.
Председателят на БАС Борис Гаврилов отбеляза, че съюзът е изготвил пакет от предложения и механизъм, чрез който да се окаже въздействие върху цялото общество за ограничаване на пътно-транспортните произшествия.
Те ще бъдат предложени за съгласуване с премиера Бойко Борисов, вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов и транспортния министър Ивайло Московски.
"В Закона за движение по пътищата е заложено явяване на проверовъчен изпит при всяко немаловажно нарушение, но фактът, че досега това не се е случвало, означава пропуск", коментира Гаврилов.
От бранша предлагат при първо нарушение шофьорите да се явяват само на проверовъчен изпит, при второ - на проверовъчен изпит и двойна глоба, а при трето - да бъдат лишавани от право на управление и да държат проверовъчен изпит.
"Сега системата е ориентирана само към увеличение на глобите, което не е ефективно, а и не отговаря на възможностите на българина", смята председателят на БАС.
"Колко още може да растат глобите - до 500, до 1000 лева, които да плащаме за всяко нарушение ли", попита той.
Гаврилов бе категоричен, че парите не са фактор за спазване на правилата, а точно обратното.
Според него трябва да се увеличи и броят на въпросите за отделните категории, като - за В тя бъде 45 въпроса, както е сега, но за професионалните като С, Д и Е се увеличи - до 105 въпроса.
Парите, събирани от глобите по пътищата, да отиват по две направления - контрол и превенция и обучение, предлагат от още съюза.
В момента по закон 50 на сто от тях отиват в МВР за охранителни камери. Това, което е необходимо и липсва, са полигоните и тренажорите, които да бъдат изградени с част от средствата, посочи Борис Гаврилов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.