“Много съжалявам за тези два народа, но от икономическа гледна точка американските кучета и котки явно са много по-важни и скъпоструващи”, заявява авторът на коментара Аксел дьо Тарле.
След това журналистът се спира на родината си и отбелязва как във Франция има все повече котки, как броят им се увеличава с 5% на година и вече надминава този на кучетата. В страната вече имало 9 млн. котенца, което заедно с рибките, птичките и хамстерите, значело, че всяко второ семейство притежава домашен любимец.
Така Тарле стига до извода, че явно това е много обещаващ пазар и започва с нападките към шведския мебелен гигант Ikea, който вместо да си се занимава с продажбите на детски легълца, започнал да продава купички за хранене на кучета и други “джунджурии”, като фризби за четирикракия любимец.
“Както обясняват социолозите, нашите домашни любимци все по-често се считат за неизменна част от домашното огнище и ние имаме склонност да ги хуманизираме. С риск понякога да станем смешни. Така например в Япония Louis Vuitton е изработил специално кучешко колие, струващо 600 евро. В САЩ пък скоро ще се появи кучешки мобилен телефон. Все пак неговата цел не е да може кучето да се обажда на собственика си, а да бъде лесно успокоявано, ако е далече от вас”, уточнява Тарле.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.