IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Чужденци съдят България след почивката си у нас

Исковете са за често измислени инциденти

Чужди туристи предявяват искове за различни, често измислени инциденти, които са имали по време на почивката си у нас. Снимка: архив, Булфото

Чужди туристи предявяват искове за различни, често измислени инциденти, които са имали по време на почивката си у нас. Снимка: архив, Булфото

За пропуски в законодателството, касаещо туризма, сигнализират хотелиери от Слънчев бряг, съобщи БНТ. Става дума за зачестилите случаи, в които чужди туристи предявяват искове за различни, често измислени инциденти, които са имали по време на почивката си в наши курорти. Оказва се, че договорите между чуждестранните туроператорски агенции и хотелиерите се сключват само на съответния чужд език и така се дава възможност за некоректни искове.

Последният случай е за британски турист, отседнал в Слънчев бряг, който успял да осъди хотелиер за 48 000 евро за нанесена телесна вреда заради това, че докато бил на почивка тук, си счупил крака. Запознати обаче казват, че чужденецът всяка вечер обикалял по баровете и получил контузията в пиянско сбиване с други туристи.

Пред туроператора си заявил, че е нападнат и бит в хотела, където е бил настанен. Така съдът присъдил българският хотелиер да му плати крупната сума. С надеждата да постигнат извънсъдебно споразумение собствениците на хотела не пожелаха да разкажат своята история, но заместник-председателят на Съюза на хотелиерите в Слънчев бряг Георги Николчeв беше категоричен, че проблемът е много сериозен.

„ В Слънчев бряг има вече няколко случая с много сериозни суми, с около 40 000 паунда един от хотелите го осъдиха, имаше и други с по-малки суми, но това е наистина една много порочна практика“, каза Николчев.

Договорите не са преведени на български език, а в общите условия е записано, че всяка рекламация отива директно към хотелиера, без туроператорът да се съди с него или да доказва дали има някаква виновност.

Освен това пострадалите могат да осъдят хотелиера в петгодишен давностен срок. Практиката показва, че туристите не завеждат рекламация в момента, а много често изчакват година-две и завеждат дело в своята държава. Действащо е съответното законодателство на туроператора и по техните правила в по-голямата си част винаги потребителят има право, пояснява изпълнителният директор на комплекса Златко Димитров.

„В България няма асоциация или няма начин, по който хотелиерите да бъдат защитавани или най-малко фактически да имат възможности да развият своята теза при съответните инциденти“, каза Димитров.

Той посочи още, че големите туроператори имат много високи изисквания за съответната безопасност. Според него самото подписване на договорите с такива туроператори е знак, че хотелиерите са изпълнили тези изисквания за безопасност, но въпреки това случаите зачестяват, казват специалистите в туризма.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата