Клиентите в България чакат най-много на опашки в банките, сочи проучване, оповестено от управителя на компанията за проучвания с тайни клиенти ClientX Златизар Златев.
Резултатите са взети на базата на 2781 посещения на тайни клиенти във вериги обекти като банки, билетни каси, хранителни магазини, аптеки, пощи, заведения за бързо хранене в различни страни от Европа.
Престоят на опашките в банките в България е средно седем минути, което обаче е доста добър резултат в сравнение с повечето страни от Европа, където на места се чака до 12 минути.
У нас средната продължителност на опашката в пощата е близо три минути, в сравнение със средните 17 минути за всички страни, където изчакването на опашка е най-голямо, уточни Златев.
Българинът чака само три минути и за обслужване в билетните каси на ЖП гарите, докато останалите чакат средно по 12 минути.
Според проучването като цяло в България се отделят средно по пет минути за достигане до реда на обслужване. Най-много време за редене по опашки загубват клиентите в Русия - средно двадесет минути за една опашка, а най-малко такова е измерено във Франция - само една минута.
Средната дължина на опашката при нас е от двама клиенти. Най-дългите опашки са в Русия - средно по десет човека там образуват една опашка.
Според друго проучване в България 65 на сто от обслужващия персонал се усмихва на своите клиенти.
Най-усмихнати спрямо клиентите са французите - 96 на сто, а усмивката при руснаците се вижда едва при 28 % от обслужващите.
Средно през 2012 година времето за изчакване на опашка е намаляло с около минута спрямо 2010 година според данните от проучването.