Географски гаф спретна Българската агенция за инвестиции в промоционалните клипове, които се показват по CNBC и Bloomberg в Европа и Азия, както и по CNN в САЩ. В 30-секундния рекламен спот на няколко пъти се показва картата на България. На нея обаче е “поорязана“ част от територията на страната – липсват части от Пиринско, както и от област Кърджали.
Интернет потребителите веднага забелязаха разликата и това роди всякакви коментари – от доста злобни до забавни.
Тая карта да не я е правил някой македонист под прикритие - Пиринският край е в Македония, пише в коментар във Facebook страницата на Българската агенция за инвестиции.
Това клипче го е правил някой македонец 100% , се казва в друг коментатор.
Малко са ни резнали от Пиринска Македония, ама другото добре, пък смята друг потребител на социалната мрежа.
Как може толкова елементарна грешка! Реклама било, не топографска карта?! Що за глупост! Ма като правите нещо, изпипайте го докрай, не искам и да знам какъв е бюджетът за този клип! Разбирам да беше правен тоя клип от македонисти, но що за българи правят реклама на България, откровено пък се възмущава друг.
Във Facebook в дискусията се намесва и изпълнителният директор на агенцията Борислав Стефанов.
"Ще оправим картата. А дотук имахме над 200 коментара на българи в чужбина, които казаха, че са горди с това, че България за пръв път се рекламира в тези медии и че печатните реклами и клиповете са много хубави. Даже част от тези коментари са и под тази статия... Грешката с картата наистина е досадна, но ще се обадим на CNBC и би трябвало да я коригират бързо", пише той.
Неприятно е, че се е случил такъв гаф. Каквото можем, ще направим, за да се коригира бързо, заяви пред Dnes.bg Стефанов. Той поясни, че от агенцията вече са се свързали с консорциума, който отговаря за рекламата и те ще вземат мерки картата да бъде поправена възможно най-бързо. Стефанов уточни, че самият клип е изработен от студио на CNBC.
Директорът на агенцията призна, че не е забелязал гафа с картата.
Тази реклама я бяха видели над 100 души, преди да я излъчим, обясни той и допълни, че никой не е забелязал разминаването. По негови думи самият клип се е въртял три седмици, преди да бъде забелязан гафът с картата.
Не мисля, че това е най-основното нещо в цялата кампания, затова сигурно не е забелязано досега, заяви още Стефанов. По негови думи има хиляди положителни отзиви за кампанията.
Медийната кампания по проекта "Популяризиране на предимствата за инвестиране в България", реализиран от Българска агенция за инвестиции, има бюджет от 4.5 млн. лв. Проектът се реализира с финансовата подкрепа на ОП "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" 2007-2013
Рекламните материали, използвани по време на кампанията, ще включват печатни реклами във формата на инфограми, кратки клипове и документални филми. Осемнайсет рекламни карета ще бъдат публикувани 39 пъти във водещи глобални печатни бизнес издания - FT, The Economist, WSJ, Bloomberg, Business week, става ясно от сайта на Българската агенция за инвестиции.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.