Скандалите, вместо предизборните клипове и хроники, повлияха на вота на гражданите на парламентарните избори през май. Това коментира председателят на Съвета за електронни медии /СЕМ/ Георги Лозанов на заседание на регулатора днес, на което беше представен доклад с резултатите от наблюдението на предизборната кампания в медиите.
Според медийния експерт формирането на нагласите е преминало през няколко сюжета - протестите на гражданите, които доведоха до оставката на правителството на Бойко Борисов, сигнала за подслушванията, заради който след това прокуратурата започна разследване срещу бившия вътрешен министър Цветан Цветанов, и откритите в деня за размисъл бюлетини в склад в Костинброд.
Политиците, които по-малко участваха в тези скандали - като Меглена Кунева и Иван Костов, отпаднаха, коментира Лозанов. Той отбеляза, че в деня за размисъл е имало пропаганда, което по думите му е различно от директната агитация на политиците за себе си.
Според наблюденията в доклада на СЕМ за периода от 12 април до 12 май най-много предизборни клипове в телевизиите като времетраене е имала "Коалиция за България", следвана от ДСБ, "Атака", ГЕРБ и ДПС. По брой излъчени клипове също води "Коалиция за България", а след това се подреждат ДСБ, "Модерна България" и ГЕРБ.В новинарските емисии на телевизиите като времетраене най-много е била представена "Атака", следвана от ГЕРБ и "Коалиция за България". По брой излъчвания в новините първото място в телевизиите заема ГЕРБ, а след нея "Атака" и "Коалиция за България".
В радиостанциите най-голямо е било присъствието отново на "Коалиция за България", следвана от ГЕРБ, ДПС, СДС.
Според доклада на последните избори телевизиите са направили опити да въведат безплатни форми на предизборна агитация, но все пак значително по-голямо е било предимството на платените.
Въпреки тези опити все още няма много ясна разлика на платената и неплатената кампания, коментира Георги Лозанов. Експертът отново повдигна въпроса да бъде дефинирана политическата реклама или политическото търговско слово.