IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Сашо Диков си тръгва от Канал 3

Затъваме в журналистическо блато, каза Стажанта

Сашо Диков Снимка: БТА

Сашо Диков Снимка: БТА

След 15 години работа в "Канал 3" Сашо Диков обяви, че напуска телевизията. Програмният директор на медията си тръгва заради грубо нарушаване на договорките с новите собственици "Медийна инвестиционна организация" АД, които придобиха медията преди около месец и половина. 

На пресконференция в БТА Диков обясни, че единственото му условие да остане начело на кабелната телевизия е било тя да запази свободата и независимостта си. 

"Уволнението на репортера Петя Петрова стана зад гърба ми, без никой да ме информира и да се допита до мен", заяви Диков. Преди няколко дни новите собственици на телевизията уволниха журналистката с мотива, че е отразила протест пред земеделското министерство, без да е потърсила гледната точка на другата страна.

По думите на Диков обаче ведомството е било потърсено за коментар, но такъв не е получен.

Това, че била "човек на Бойко Борисов" и прокарвала неговите интереси, бил друг упрек на новите собственици към Петрова.

Според мен няма нищо лошо да се дава информация от "първа ръка" за нередности и далавери, коментира Диков.

"Който и да беше уволнен по този начин, щях да постъпя така, както постъпвам сега", отсече Сашо Диков и допълни, че отстраняването на човек от "Канал 3" по професионални причини би следвало да бъде решавано от самия него. 

Той посочи, че след като е решил да напусне телевизията, е имал разговори с Мария Опренова - основен акционер в "Медийна инвестиционна организация" АД, с различни предложения, за да остане.

Едно от тях беше доста екзотично - да остана като програмен директор, но да бъде назначен главен редактор, който сам да определя какво ще се снима и излъчва, без да е под мое подчинение, обясни Сашо Диков.

Ясно е, че все по-трудно една медия може да се издържа от честна и професионална журналистика. Такава журналистика създава проблеми на собствениците си, отблъсква рекламодатели, а и не е особено интересна за аудиторията, коментира Сашо Диков. 

Липсата на пари в медиите и все по-голямата зависимост от държавната реклама превръща България в журналистическо блато, в което трудно се вижда кой на кой Господ се кланя, заяви още журналистът.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата