IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Равният достъп до образование зависи от хората, които работят в системата

У нас винаги фокусът е върху академичното знание, казва учител

Стефан Рашков, учител по програмата на Фондация „Заедно в час” Снимка: Bulgaria On Air

Стефан Рашков, учител по програмата на Фондация „Заедно в час” Снимка: Bulgaria On Air

Образователната система у нас е фокусирана върху академичното знание и трябва време, за да се промени, коментира учителят от Фондация „Заедно в час”. Стига да има добри учители, които да работят с учениците, ще има достъп до качествено образование в цялата страна, коментира в ефира на Bulgaria On Air Стефан Рашков, учител по програмата на Фондация „Заедно в час”.

Фондацията привлича хора с добри дипломи от цял свят, които имат желание да допринесат със знанието си за образователната система в България. По думите на програмния директор на фондацията Траян Траянов заплащането не е най-важното за младите учители. Те споделят разбирането, че при стартиране на кариерата си е по-важно да развият професионални умения, да инвестират в себе си и да споделят наученото.

„Фондация „Заедно в час” търси отговор на въпроса какво е това, което е необходимо на учениците, за да се развиват успешно в живота. Според нашата визия за успеха предметните знания не са  достатъчни. Фокусираме се върху три неща- академични умения; житейски кариерни умения; нагласи и мотивация на учениците. Като влязат в час учителите правят диагностика на тези три критерия”, обясни Траянов.

Той допълни, че промяната в образователната система у нас се случва постепенно, тъй като в нея участват много хора. Промените обаче могат да се случат на първо място като има добри примери, а на един следващ етап и с прилагането на политики за развитие, „когато ефективните учители станат директори на училищата”.

Основната разлика между образователните системи в България и САЩ е в разбирането на това „защо нещо се учи”, коментира на свой ред Стефан Рашков.

„У нас винаги фокусът е върху академичното знание, докато в САЩ фокусът винаги е бил върху практичното решаване на казуси”, обясни младият учител. Според него учениците са перфектното огледало на обществото.

„Ако кажеш на един ученик "Браво, ти можеш", то той ще се постарае да оправдае похвалата. Ако ние имаме високи очаквания, те рано или късно се оправдават. Така е и в отношенията на работното място”, подчерта Рашков.

Според друг учител от Фондация „Заедно в час” Деница Виделова ключов проблем за образователната ни система е липсата на умения за общуване - с учениците, с техните родители, а също и между самите учители.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата