„Необходим е нов Закон за движение по пътищата, а глобите за нарушения трябва да се повишат“, коментира в ефира на Bulgaria On Air председателят на Асоциацията на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров.
Според него е наложително да има специални ограничения за младите водачи, защото всяка четвърта катастрофа е причинена от нов шофьор.
„В Гърция и Румъния глобите са два-три пъти по-високи. Ако стойността на санкциите се вдигне и се подобри събираемостта им, то това неминуемо ще доведе до по-малко нарушения на пътя“, твърди Тодоров.
По думите му едва половината от глобите реално влизат в държавния бюджет, а събираемостта на останалата част е възпрепятствана от бюрокрацията.
„Тежката катастрофа край гара Яна, в която загинаха двама, можеше да бъде избегната. Имаше няколко варианта. Единият - да бъде пуснат пътя за движение с по-ниска скорост, другият - движение само по едното платно“, смята Тодоров.
„Един от факторите за тежките инциденти по пътищата е лошата маркировка.
Най-кървавите месеци за движението по пътищата в България са юли и август. Сред основните причини за тежките инциденти по пътя са високата скорост и неправилното изпреварване. Не на последно място са и лошите пътища“, категоричен е той.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.