Санкционирането на заблуждаващата реклама е от компетентността на Комисията за защита на конкуренцията и Комисията за защита на потребителите.
Това изтъкват от Съвета за електронни медии, който на свое заседание реши да се обърне към двете комисии след сигнали за „интервюто“ с лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, излъчено в предаването „Оригиналът“ на TV7 с водещ Иван Гарелов.
СЕМ констатира, че авторекламата към него, която обявява, че лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов за първи път ще участва в "Оригиналът", въвежда зрителите в заблуждение, защото обявява, че в предаването ще присъства някой, който вече нееднократно публично е заявил, че не приема поканата.От регулатора посочват, че съдържанието на авторекламата по закон трябва да отговаря на изискванията за търговска реклама.
Както Dnеs.bg писа, лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов изпрати сигнал до Съвета за електронни медии, в който заявява: „Въпреки изричния ми отказ да участвам в това предаване по ТV 7 по недопустим за правилата на журналистическата професия и етика начин беше направена манипулация с мои изказвания, извадени от контекста, в който са били направени за други медии“.
Според лидера на ГЕРБ така съзнателно се подвеждат зрителите и се правят внушения, които целят дезинформиране за истинските му позиции.
От СЕМ обаче са решили на заседание вчера, че фалшивото интервю в предаването с лидера на ГЕРБ, в което към негови реплики по друг повод са монтирани въпроси, макар и да прекрачва етични стандарти на журналистиката, не попада пряко под санкцията на Закона за радиото и телевизията. От регулаторния орган посочват, че законодателят е оставил подобни медийни практики на грижата на саморегулацията.
Членовете на СЕМ обаче се чувствали длъжни да припомнят, че ако се сменя жанровата конвенция на предаването и фалшивото интервю се представя като политическа сатира или просто шега, както настоява водещият, зрителите трябва да знаят това, докато го гледат, а не да го научават едва на финала.
„Тъй като казусът се появява в навечерието на предизборната кампания, СЕМ взе решение да изготви и приеме декларация, в която да апелира за равнопоставеност и коректност при представянето на кандидатите и политическите субекти, за кампания, която да върне добрия тон в политическото говорене“, посочват от регулатора.