Всеки втори брак в България се разпада, сочи проучване на 10 неправителствени организации с опит в работата с деца, родители, образователни и социални институции.
Проучването е извършено със съдействието на социологическа агенция сред 1100 респонденти от цялата страна в периода юни-юли 2014 година.
Данните бяха представени в националния пресклуб на БТА от Деян Петров от асоциация "Родители".
Живеещи без брак партньори са 28 на сто от българските родители, а самотните родители са 11 на сто, добави Петров.
Представители на неправителствените организации обявиха началото на кампания за активно участие на мъжете в живота на децата и семейството - "Да бъдеш Баща". Грижовните бащи отглеждат уверени и успешни деца, като кампанията се фокусира върху ползите от активното участие на мъжете в живота на децата и семейството за създаване на семейна среда без насилие и пълноценно развитие на детето, допълни Петров.
Сред родителите е налице широко съгласие относно необходимостта за по-активно включване на бащите в грижите за децата. Около 97 на сто от родителите са съгласни, че най-важните решения, свързани с детето, трябва да се вземат съвместно.
Образът на отдадения баща, който се включва в ежедневните грижи за децата и дома, и изразяващ емоциите си дори пред външни хора, започва да среща широка обществена подкрепа.
Въпреки това делът на бащите, които се включват във всекидневните грижи, образованието и здравето на децата е значително по-нисък от този на майките.
Основните бариери пред активно включване на мъжете в грижата за децата и дома са заетост с осигуряване на прехраната на семейството; стереотипите, според които всекидневната грижа за детето не е мъжка работа, и недостатъчното обществено разбиране за значението и подкрепа на бащинската роля в грижите за децата.
"Да бъдеш Баща" е част от международна кампания МеnСаге - a global fatherhood campaign, която се провежда в над 20 държави.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.