Деветдесет и осем на сто от територията на България е земетръсно опасна зона и около 1000 са активните свлачища в страната, каза още Иванов.
Той заяви, че в Европейския съюз разбирането за кризи касае природните бедствия, хуманитарните кризи и конфликти, докато в България под кризи се разбира екстремизъм, масови безредици, национални и регионални сблъсъци, тероризъм, конфликти, криза в енергийната система, финансовата и банкова криза, зърнена криза, пандемия, нашествие на насекоми, епидемии, природни бедствия, аварии и други.
В България също така няма и разлика в подхода при решаване на различните кризи, коментира още Андрей Иванов.
Той допълни, че причината, която налага приемането на закон за защита при бедствия е, че сегашният закон за управление при кризи във вида, в който е в момента, не прави разлика между видовете кризи.
Класификацията на кризите не е направена така, че предварително да определи структурата в състава и дейността на органите за управление, което затруднява тяхното ефективно функциониране при необходимост.
Сегашният закон за управление при криза не регламентира напълно взаимодействието между различните институции, заяви Андрей Иванов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.