Близо 10 % от сигналите в Комисията за защита на потребителите са свързани с оплаквания на потребители, че сладкодумни продавачки са ги подвели да закупят стоки или да сключат договори за услуги, които по-късно не изпълняват.
Чести са и случаите, в които търговци прибягват до манипулации за привличане на клиенти, като им предоставят устно заблуждаваща или невярна информация, съобщава „Монитор“, позовавайки се на информация от КЗП.
В момента търговците са длъжни да предоставят информацията за продукта по разбираем начин без да е уточнено дали това трябва да е писмено или устно. Става дума за основните данни на продуктите като крайната цена, използването на търговската гаранция, както и информация за рискове, свързани с употребата на стоките.
От КЗП уточняват, че по-добре за купувачите е да получават писмена информация за избраните от тях стоки. Това може да става чрез етикети, каталози, рекламни брошури, флаери или пък на сайта на фирмата.
Експертите съветват хората да бъдат още по-внимателни, когато става въпрос за сключване на договори. Задължително е да не поставяме подписа си под непрочетен договор, а в случай на неясноти е добре да се консултираме със специалисти в съответната област.