Очакванията на бранша са поскъпването да се отрази най-вече върху труда им като оскъпяването му може да достигне 80 на сто. С новата наредба от майсторите ще иска да правят предварително оферта на ремонта, а диагностиката на уреда също ще трябва да се заплаща, каза Лулчев.
По новата наредба потребителят има право да поиска предварителна писмена оферта за ремонтите. Офертата е валидна най-малко за 30 дни от предоставянето й на потребителя. Когато изготвянето на офертата не е безплатно, потребителят се информира за цената й преди нейното изготвяне.
Потребителите имат право да поискат допълнителна оферта за ремонт на новооткритите повреди, които не са били включени в първоначалната оферта.
Ако техникът дойде в дома ни, той е длъжен да ни предостави ценоразпис за ремонта. В него трябва да има информация за крайната цена на ремонта на битови уреди и стойността на труда, транспорта, резервните части и на допълнителните услуги. Те трябва да са пресметнати поотделно, а цените да са с ДДС.
По новата наредба фирмите, които не са оторизирани за фирмени сервизи за техническо обслужване, не могат да излагат или да назовават търговски марки както отвън, така и вътре в търговския обект. По този начин се предотвратява възможността от евентуална заблуда на потребителя.
В наредбата изрично е записано, че при ремонт могат да се влагат само нови резервни части. Рециклирани или неоригинални части могат да се използват само, когато предварително е информиран потребителят и е дал съгласие за това. Новата наредба предоставя възможността на потребителя да си прибере частите, които са били сменени, освен ако ремонтът е извършен в периода на гаранцията на битовия уред.
Освен това клиентите имат право и на документацията, която доказва произхода, естеството и цената на резервните части, използвани при ремонта.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.