Мерките, които в момента се обсъждат за намаляване на пътните инциденти, трябва да се разширят. Трябва да касаят и пътната инфраструктура, ангажимента на общините, ангажимента на семейството. Това каза пред телевизия Bulgaria ON AIR Алекси Кесяков, секретар на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, плануваните промени връзка с необходимостта от приемането на изцяло нов Закон за движение по пътищата (ЗДП).
Сред плануваните мерки са до 3 години затвор за превишена скорост, отнемане на книжката при доказване на алкохол в кръвта, сваляне на табелите на колата още на пътя. Според прокуратурата обаче тези идеи няма как да заработят.
По думите на Кесяков в Европа част от тези санкции отдавна вече са в сила. "Във Франция се конфискува колата при 50 км, Холандия на 70 км", каза той и допълни, че когато се обсъждат мерките срещу високата скорост на първо място стои въпросът за живота на хората.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи е за строгите наказания, но важно е и изпълненията на тези наказания. "Законодателните промени не трябва да са само за увеличаване на наказанията, но трябва да се обърне внимание и на контрола. И сега събираемостта на глобите е под 50%. Това кара много шофьори да се чувстват на пътя безнаказани", смята Тодоров.
Кесяков допълни, че контролът е крайната фаза при безопасността на движението. "Човек може да е грамотен, да може да си прочете и реши листовките, но ориентирането в пътната обстановка е по-различно. Нещата не трябва да се абсолютизират. Важно е човек да е грамотен зад волана", убеден е Кесяков.
Тодоров потвърди, че според статистиката процентът на катастрофите, предизвикани от млади шофьори, е много голям. Трябва да се вземат мерки в посока младите шофьори да стават по-кадърни, по-внимателни и по-възпитани.
Цялото видео по темата вижте във видеото на Bulgaria ON AIR.