IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

В ЕС няма нови двигатели за МиГ 29, признаха от ВВС

Дори да има в някоя фирма, трябва да се ремонтират

Снимка: архив, БулФото

Снимка: архив, БулФото

Ние от ръководството на Военновъздушните сили не знаем в коя страна на Европейския съюз има нови неизползвани двигатели за МиГ-29, каза вчера командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев. Военният министър Николай Ненчев обяви, че ще даде 55 млн. лв. за неупотребявани двигатели за този тип, но те няма да бъдат купени от Русия.

Експертите от ВВС поясниха, че дори някъде да има такива, както и да са съхранявани през годините, те ще трябва да минат основен ремонт. Това щяло да оскъпи и да забави доставката им.

Ръководството на армията най-вероятно е открило някоя частна фирма, която преди години е купила от Русия двигатели за МиГ-29 за търговия, но поради някакви причини те не са били изтъргувани, пише "Труд".

Ген.-майор Радев обясни, че нарушаването на въздушното ни пространство от страна на руски самолети е намаляло. Той обаче смята, че няма принцип в това - има моменти на много инциденти и периоди без никакви проблеми.

През 2015 г. родните ВВС са се изправили пред такива предизвикателства като недостиг на ресурси, изтичащ технически ресурс на авиационната техника, напускане на подготвен състав и свръхнатовареност.

Липсата на яснота за ресурсната осигуреност е превърнала планирането на летателната подготовка за 2015 г. в истинско предизвикателство. Особено през второто полугодие се е засилила тенденцията за напускане по собствено желание от всички категории военнослужещи, което застрашава приемствеността.

Ген.-майор Радев не скри притеснението си, че готовият от 2014 г. инвестиционен проект за придобиване на нов основен боен самолет все още не е внесен в Министерския съвет. Това според него драстично намалява възможността за сключване на договор през тази година и усвояване на отпуснатите чрез държавния бюджет 80 млн. лв. Командирът на ВВС няма необходимата информация за актуалното състояние на проекта.

Тази година ще бъде белязана с риска от полети с авиационна техника с удължен ресурс. Въпреки осигуреното целево финансиране доставки и ремонти могат да се очакват най-рано в началото на 2017 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата