На всеки четири деца едва три завършват училище и предприемането на решителни крачки за преодоляване на ранното отпадане на деца от училище е едно от основните предизвикателства пред българската образователна система и пред цялото общество.
Това заяви министърът на образованието и науката Даниел Вълчев пред учителите по философия, психология и логика, и етика и право, които участваха в Националната среща, организирана от Министерството на образованието и науката в НДК, съобщи БТА.
През 21 век това е сериозен въпрос. Децата, които отпадат, са силно концентрирани в някои рискови социални групи, главно в някои ромски общности, и това вече ги прави проблем на цялото общество, добави министърът.
Министърът очерта и три основни акцента, които стоят пред образователната система за 2007 г.:
- акцентът върху системите за национално стандартизирано външно и вътрешно оценяване
- усилено внедряване на информационните и комуникационни технологии в училищата
- налагане на училището като територия за комфорт на учениците.
Това означава и по-плътна връзка между учители и родители, както и по-голямо взаимно доверие между учители, родители и деца, заяви още Вълчев.