IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Избрахме си лого за председателството. Къде обаче е проблемът?

Знакът трябва да е израз на стратегия, но не е, смята експерт

Снимка: кадър, Bulgaria ON AIR

Снимка: кадър, Bulgaria ON AIR

Вълнения и негативни коментари в общественото пространство предизвика новото лого на българското председателство на Съвета на Европейския съюз. Графичният знак съдържа символите кирилица, шевица и трибагреник и е било избрано след два тура на гласуване, събирайки 76 от 90 възможни точки.

"От всички 173 представени предложения имаше и доста, които се повтаряха. Комисията не избра точно това лого", каза д-р Иво Попов, преподавател по дизайн в Нов български университет (НБУ) и член на журито за конкурса за избор на логото на България, пред Bulgaria ON AIR.

Той обясни още, че са гласували на два етапа – на първия от тези 173 предложения са отделили 30, след което е започнало второто гласуване, при които са се събрали необходимите точки за въпросното лого.

"Проблемите, свързани с това лого, са резултат от една много порочна система за начина, по който се правят подобни конкурси в България и в самите задания", заяви д-р Кристиян Постаджиян, експерт по маркетинг и реклама.

По думите му основният проблем е, че на всяко едно лого се гледа като на един творчески продукт.

"Реално погледнато логото е един графичен израз на една стратегия, но такава тотално липсва", настоя д-р Кристиян Постаджиян в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

Д-р Иво Попов сподели, че неговият фаворит е бил графичният знак, заел второ място на конкурса.

"Логото трябва да е достатъчно разпознаваемо като графичен символ. Трябва да се има и предвид, че то ще бъде мултиплицирано върху различни рекламни материали", подчерта д-р Попов.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата