Между българското село Кайнаржда и румънското Липница се намира призрачно ГКПП с един път, който води наникъде.
Подобна гледка се наблюдава на границата между Българя и Румъния около пет години. Преди толкова време е изграден граничният комплекс и от толкова време той не работи.
От двете му страни има и построени пътища. Четирилентов от румънска страна и шосе, което не води на никъде от българска.Днес премиерът Бойко Борисов и новият министър-председател на Румъния се разбраха ГКПП Кайнарджа – Липница най-сетне да заработи.
Хората и от двете страни на границата са убедени, че прекият път между съседните общини ще отвори възможности за развитие на икономическите отношения и създаване на работни места, особено в земеделието.
Старт на новия граничен коридор се опита да даде преди месеци и служебното правителство на Огнян Герджиков. Още тогава стана ясно, че от две години Румъния очаква транспортната й връзка с България в Южна Добруджа да заработи.
Трасето, изградено от съседите, е способно да поеме трафик от коли, автобуси и камиони.
България е изградила 17-километров път с 10 хиляди тона асфалт, водостоци, отводнителни съоръжения. Има положена маркировка и вертиална сигнализация.
Пътят обаче води на никъде и се използва единствено от селяните, които с каруците ходят до нивите си около граничната бразда.
За да заработи ГКПП-то между Кайнарджа и Липница там трябва да се изгради пътен възел, който да позволява преход от тясното българско шосе към четирилентовия асфалт в Румъния.