Ръст от над 200% има при жалбите до омбудсмана срещу частни съдебни изпълнители и за нарушени социални права. Това съобщиха от пресцентъра на омбудсмана.
Днес се навършват две години от избора на Мая Манолова за омбудсман от Народното събрание. От 20 октомври 2015 г., когато реално Манолова встъпи в длъжност до днес, са подадени 19 994 жалби.
Най-чести са оплакванията на граждани срещу топлофикационни дружества и особено срещу "Топлофикация София" ЕАД, мобилните оператори, електроуслуги, ВиК, банки, арбитражи, ЧСИ - 6 939.
Сериозен е ръстът при жалбите срещу ЧСИ. От началото на годината досега техният брой е 825, като за същия период през 2016 г. те са 354.
На второ място са хората, потърсили помощ и съдействие от омбудсмана във връзка с нарушени социални права - 2 826. Ръстът на жалбите, свързани с трудови възнаграждения и обезщетения за първите седем месеца на 2016 г. /191 бр./ спрямо същия период за 2017 г. /386 бр./ е 202 на сто.
Огромният ръст на жалбите срещу ЧСИ, както и срещу нарушени социални права, е красноречив показател за необходимостта от окончателното приемане на пакета от законодателни мерки срещу ограничаване правомощията на частните съдебни изпълнители, смята омбудсманът Мая Манолова.
На трето място са оплакванията, свързани с право на собственост - 2 160 за периода от избора на Мая Манолова до днес.
Останалите жалби се разпределят между "право на здравеопазване", "права на децата", "право на хората с увреждане", "право на образование", "право на чиста околна среда" и др.