Министърът на образованието Даниел Вълчев отрече да има идея за препитване на децата, които ще влизат в първи клас.
"Аз няколко пъти съм повтарял идеята, че българското образование не трябва да работи на една скорост, а на няколко. Тоест да не се наглася за деца с еднакви възможности, а да се полага и една специална грижа за децата, които по една или друга причина са малко изостанали", посочи Вълчев.
Това, което в момента се обсъждало в министерството, е как да се идентифицират децата, които имат нужда от допълнителна грижа в образователна насока.
Даниел Вълчев уточни, че става въпрос за децата, които по обяснима причина не говорят добре български и за тях е малко по-труден преходът между предучилищната подготовка и първи клас.
Министърът каза, че в момента се обсъжда как да се помогне на тези деца, така че в края на първи клас да имат равни възможности с останалите.
Вълчев бе категоричен, че няма достатъчни основания педагогическите съвети в училищата да сложат като бариера за първокласниците изискването децата да са преминали предучилищна подготовка.