Все повече хора се обръщат за помощ към омбудсмана и расте броят на решените проблеми на гражданите. Това стана ясно от думите на обществения защитник Мая Манолова, която внесе в парламента годишния доклад за работата си.
Тя отчете, че 34 908 души са се обърнали за помощ към институцията, а 22 369 са били приетите и консултирани в приемната на омбудсмана. Манолова уточни, че броят на жалбите спрямо 2016 г. е нараснал с 20% и през 2017 г. те са били 12 635.
"Преобладават жалбите, които са внесени срещу монополните дружества, срещу ВИК, ЕРП-та, топлофикации, те са 3060. Другите са за защита на социалните права на гражданите - неплатени заплати, трудова експлоатация, социална подкрепа, проблеми с пенсионирането. И на трето място са жалбите, свързани с изпълнителното производство. Те обаче намаляват след успешната ни законодателна намеса срещу частните съдебни изпълнители", обясни ОмбудсМая.
Тя настоя и че институцията работи прозрачно, без да прави разлика между жалбоподателите по какъвто и да е признак.
"И най-бедните, и най-богатите в България, се обръщат за подкрепа към омбудсмана. От един човек, без дом и документи, без подкрепа, на който помогнахме, до шефовете на най-големите работодателски организации, които също се обърнаха към омбудсмана", заключи Манолова.
Като следваща основна цел тя определи проектозаконът за личния фалит. По думите й през тази година са нараснали именно жалбите, свързани със свръхзадлъжнялостта на българите и това, че все по-трудно хората плащат задълженията си към банки, фирми за бързи кредити и лизингови компании.
Мая Манолова призова и народните представители да подкрепят кампанията "Великден за всеки" и уточни, че досега само един депутат се е включил в инициативата.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.