Конфликт на системата за охрана на затвори и арести и тази за охрана на съдебните сгради отваря неочакван път за бягство от килията.
Причината е, че колите, с които се транспортират задържани и осъдени лица разполагат със собствена е-система за сигурност, която обаче често се "сблъсква" с тази за охрана на съдебните сгради, пише "Монитор".
Това означава, че при транспортирането на пандизчии и арестанти към Съдебната палата, например антените на колите за кратко могат да заглушат камерите и другата охранителна техника в района и по този начин да осигурят пряк път към свободата.
Проблемът е известен и е описан в годишния доклад на Министерството на правосъдието, като там е посочено, че "наличието на повече от една охранителна система в съдебните сгради създава затруднения при интегрирането им в Единната система за електронна сигурност".
Колите пък с които се возят арестантите са доста остарели. Самите конвойни автомобили са оборудвани с полицейска техника, GPS система и радиостанции. Общият им брой е 174, но половината са с изчерпан експлоатационен ресурс. Над 38,50 % от автомобилния парк на ГД "Охрана" пък е с пробег над 250 000 км. Отделно 81,61% от всички автомобили са извънгаранционни, а 11,49% са в експлоатация над 15 г. и не отговарят на общите изисквания за евростандарт.
Проблемите на съдебната охрана не се изчерпват до тук, показва още докладът на правосъдното министерство. От отчета му става ясно, че недостигът на щатни бройки не позволява главната дирекция да охранява над 100 сгради на съдебната власт в цялата страна.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.