Търгът за закупуване на 400 линейки и медицинско оборудване за нуждата на Спешните центрове в страната отново попадна в задънена улица.
След като участник в обществената поръчка оспори решението и подаде жалба в съда, не може да бъде открит, за да бъде разгледан случаят.
От Министерството на здравеопазването заявиха, че фирма "Вайнман Технолоджи" умишлено възпрепятства произнасянето на съда. Същата фирма стана известна с факта, че е основана съвсем наскоро и е с капитал от 100 лева.
Как се справя Спешната помощ с амортизирани линейки? Репортер на Bulgaria ON AIR прекара едно дежурство с нашите медици.
За краткото време, в което работи в Спешната помощ в София д-р Анна-Мария Николаева вече е спасила десетки животи. За хората, които посещава, остава скрито какво коства на екипа, за да стигне навреме.
Оказва се, че от всички 80 линейки само 3 са нови. Всички останали наричат "ветерани", били са тук преди няколко десетки години, а най-вероятно ще бъдат тук и занапред.
От Спешната помощ поясняват, че по стандарт не е рентабилно една линейка да излиза на адреси след петата година. Действителността обаче е различна - излязла от строя кола се кара на ремонт, след което отново се връща на пътя.
Ремонтите пък ставали все по-дълги и по-големи, признават шофьорите. Практиката показва, че една по една наличните коли вече се нуждаят не само от нови части, но и от пълна подмяна на двигателя, тъй като са надвишили 400 хил. километра.
Въпреки техниката, с която разполага в кол центърът на Спешната помощ цари пълно разбирателство. Всеки един диспечър знае и следи докъде е стигнала дадена линейка, когато тръгне за адрес.