Тежкият инцидент край Своге постави отново на дневен ред обсъждането на мерките за безопасност по пътищата.
Кои са ключовите спешни мерки, които трябва да бъдат взети - коментар в предаването "Директно" по Bulgaria ON AIR на Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи и Симеон Милушев от Сдружението на автобусните превозвачи.
Щеше ли броят на загиналите да е по-малък, ако в автобуса е имало предпазни колани?
"Дали трябва да има колани или не, е регламентирано от 2008 г. насам. Автобус, произведен след 2008 г., задължително трябва да има колани. При 20 метра пропаст не можем да кажем дали предпазните колани със сигурност ще помогнат", коментира в предаването Симеон Милушев.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи обаче е на друго мнение. Според него именно при 95% от пътните инциденти предпазните колани спасяват човешки живот.
"Коланът е полезен и спасява. Шофьорът е бил с колан и се е оттървал с леки наранявания. Има смисъл от коланите", заяви категорично Тодоров.
По думите му в конкретния случай има микс от фактори, които са допринесли за инцидента - превишена скорост, износен асфалт, пороен дъжд, разсейване на шофьора, завой... "Следствието трябва да установи кой е водещият", коментира Владимир Тодоров.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.