След истерията с Черния петък, започват равносметките. Огромни задръствания, дълги опашки, претъпкани молове и... поопразнени портфейли. Колко похарчихме и успяхме ли да избегнем фалшивите намаления и търговските трикове?
През целия ден на 23 ноември екипи на Комисията за защита на потребителите дежуриха в големите търговски обекти и глобяваха некоректните продавачи. Полицейски служители пък следиха и за реда на пътя, като акциите продължиха и в почивните дни.Освен това, някои от магазините обявиха, че големи намаления ще има и през тази седмица, а предпразничната еуфория обхваща все по-голяма част от потребителите, които са тръгнали на лов за намаления.
Какви нередности имаше по време на Черния петък и колко сигнала получи Комисията за защита на потребителите – коментар в предаването "Директно" по телевизия Bulgaria ON AIR на Димитър Маргаритов, председател на КЗП.
Черният петък в България е лъжа – вярно ли е?
"Получихме такива сигнали. Това не беше нещо неочаквано, а по-скоро е важен мащаба. Преди началото на кампанията давахме съвети на потребителите, за да ги предпазим. Това явно е било добре разбрано", коментира председателят на КЗП.
По думите му едно от основните оплаквания е, че има необосновано завишаване на цените без да има логика и без да е обосновано, само за да се заблудят потребителите. Той сподели още, че с годините потребителите стават все по-мнителни и внимават.
"Българинът се оказва доста рационален и прагматичен, защото улавя опитите да бъде измамен", коментира още Маргаритов.
Председателят на КЗП допуска, че и по време на Кибер понеделникът също ще има още сигнали до комисията от страна на потребителите.
Какво още каза Димитър Маргаритов вижте в следващото видео на телевизия Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.