Над една четвърт (26.7%) от хората у нас никога не са използвали интернет въпреки динамичното развитие на информационните технологии в България.
Достъп до интернет в домовете си имат 72.1% от домакинствата, като е отбелязан ръст от 4.8 процентни пункта спрямо предходната година. Това сочат данни на Националния статистически институт от проведено през 2018 г. изследване. Най-нисък е относителният дял на домакинствата с достъп до интернет в Северозападния район - 65.2%.
Мъжете са по-активни при редовното използване на интернет в сравнение с жените - съответно 64.9 и 62.4%.
Домакинствата с деца използват по-активно глобалната мрежа. Най-активни потребители на интернет са младите хора на възраст между 16 и 24 години, като 92.2% от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично. С увеличаването на възрастта намаляват желанието и необходимостта от присъствие в глобалната мрежа и 17.8% от българите на възраст между 65 и 74 години сърфират редовно.
89.6% от хората с висше образование и 37.7% от тези с основно или по-ниско образование използват редовно глобалната мрежа. Най-често я използват учащите се (незаети), 98.6% от които сърфират редовно, а при работещите (наети и самостоятелно заети) относителният дял е 80.8%. Почти половината безработни (45.1%) също използват редовно интернет.
Най-предпочитаното устройство за достъп до интернет е мобилният телефон (вкл. смартфон), който се използва от 56.6% от населението на възраст между 16 и 74 навършени години. Употребата на настолен компютър бележи спад и през 2018 г. 27.5% са го използвали за сърфиране в интернет.
Българите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация и забавление, като 53.9% провеждат телефонни или видеоразговори по интернет, а 51.4% участват в социални мрежи.
Почти еднакъв е делът на използвалите глобалната мрежа за намиране на информация за стоки или услуги (43.0%) и на тези, които са изпращали/получавали е-поща (40.0%). Всеки трети на възраст между 16 и 74 години (31.2%) слуша музика онлайн, а 24.7% търсят информация, свързана със здравето. Най-малко са използвали интернет, за да си запишат час при лекар чрез уебсайт или приложение - 3.5%
През 2018 г. 22.2% използват глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт.
Делът на хората, които пазаруват онлайн за лични цели, достига 20.8%. Най-активни при поръчването/купуването на стоки или услуги онлайн са младите хора.
Най-много от пазарувалите по интернет (75.8%) са купували дрехи и спортни стоки, 32.7% са поръчвали стоки за дома, а 19.1% са правили разходи, свързани с пътувания или хотелски резервации. Повечето от онлайн потребителите купуват стоки или услуги от търговци от България (87.5%), но немалко пазаруват и от търговци от други европейски страни (35.3%) или от други страни извън ЕС - 17.2%.
През 2018 г. почти всеки трети зает (31.5%) използва компютър ежедневно за изпълнение на служебните си задължения, а на 28.1% от работещите е осигурен достъп до интернет. Повече от половината предприятия (51.1%) разполагат със собствен уебсайт.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.