Българските превозвачи протестират срещу пакета от закони в транспортния сектор. Според недоволните част от текстовете ще направят превозвачите ни неконкурентноспособни, а това накара сънародниците ни от бранша да излязат на площада в Брюксел.
"Споделихме опасенията и изразихме подкрепа. Считаме, че те са оправдани и сега е моментът нашите представители в ЕП и бизнеса да намерим начин и да подкрепим българската позиция. Ако не можем да отхвърлим тези предложения, то поне да ги смекчим", заяви Васил Тодоров в предаването "Директно" по телевизия Bulgaria ON AIR.Според Камен Колев законът е добър, като изключим няколко текста, които по думите му трябва да отпаднат, за да може българските превозвачи да запазят своята конкурентност. "Пакетът е резонен без онези два-три текста, които правят неконкурентноспособни не само нашите превозвачи, но и тези на други страни", коментира Колев.
Това със сигурност ще окаже влияние не само върху икономиката у нас, но и върху икономиката на други страни-членки на ЕС. Бизнесът се изправя и пред други пречки. Над 10% от фирмите у нас се оплакват от забавени плащания, сочи проучване на Евростат за 2017 година. Според статистиката това нарежда страната ни в средата на класацията, като данните показват, че най-много фирми имат подобни затруднения в Италия. В Румъния, обаче, нещата са далеч по-добре.
Процентът на безпроблемния бизнес у нас или на мениджърите, които споделят, че нямат затруднения достига 28%. 21% от българските предприемаци се оплакват най-много от периоди, в които няма достатъчно работа и клиенти, както и от административна тежест. Едва 5% пък споделят, че имат моменти на тежки финансови кризи.
Кои са най-засегнатите сектори и как се отразява това на бизнеса? Вижте в следващото видео на телевизия Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.