Статистиката показва, че трите държави с най-много загинали по пътищата са на Балканите. Най-много хора загиват в катастрофи в Румъния – 98 души на 1 милион население. В тази класация България заема втора позиция.
Именно борбата с пътните инциденти е основната цел на новите Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за движението по пътищата. В хода на обсъждането се появиха и мнения, че в тях трябва да бъде заложена по-ниска скорост за движение в града, както и по пътищата, които не са магистрали.По закон и сега има ограничение от 30 км/ч за междублоковите пространства, близо до училищата и детските градини. Практиката обаче показва, че ограничението не е въведено навсякъде.
Идеята е това да се промени, а друга обсъждана мярка за справяне с войната на пътя е максималната скорост по първокласните пътища да се намали до 80 км/ч.
Валентин Костадинов е професионален шофьор от десетилетия. Разказва, че ограничението от 30 км/ч може както да помогне, така и да навреди. Според него по-важна е културата както на шофьора, така и на пешеходеца.
"Те каруците вдигат 30 километра. В кое време живеем ние? Какво и да говорят, колите не са онези Москвичи, Запорожци и Трабанти. Сега колите просто са по-добри", смята той.
Мерките ще бъдат обсъдени в държавни обществени комисии и след мнението на експерти ще стане ясно дали ще бъдат приложени.
Още вижте в следващото видео на телевизия Bulgaria ON AIR