IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

След вложени милиарди: Идва ли краят на програмата на Boeing 737 MAX 8?

Експерт: Имиджът на Boeing пострада сериозно, компанията няма да се срине

След вложени милиарди: Идва ли краят на програмата на Boeing 737 MAX 8?

Самолетната катастрофа с Boeing 737 MAX 8 на Етиопските авиолинии изкара на преден план взаимодействието между уменията на пилота и автоматизацията на машината. В крайна сметка тези самолети бяха приземени в цяла Европа и в САЩ до изясняване на причините за двете идентични катастрофи в последните 6 месеца.

"Тези катастрофи навярно няма да сринат имиджа на компанията. Това не е прецедент, тъй като и преди е приземяван самолет на Boeing, посочи водещият на "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR Александър Богоявленски.

Той припомни как преди десетина години друг модел на Boeing също беше приземен и то за близо 40 дни, поради проблем със самовъзпламеняване на литиево-йонни батерии. Тогава обаче всичко се размина без жертви.

"Имиджът на Boeing пострада сериозно, има откази от направените поръчки. Към момента 5111 самолети MAX 8 са поръчани, като това е най-популярният модел в момента по отношение на продажбите. Предстои да видим какъв ще бъде икономическия ефект", подчерта Богоявленски. .

По думите му над 90% от обучението на екипажа в днес преминава в симулатори, но те са достатъчно съвършени, за да запознаят пилота с действителността.

"Има много признаци да мислим, че инцидентите с Boeing са еднотипни. Оказва се, че има несъответствие между възможностите на машината и уменията на пилота. Въведено е допълнително обучение на пилотите с автоматиката на машината. Но явно не е било достатъчно. Самолетният транспорт е доказан като най-безопасния", отбеляза пред Bulgaria ON AIR гл. ас. по безопасност на полетите в ТУ-София инж. Марин Петров.

По думите му в този самолет има много нововъведения, но явно има несъответствие между възможностите на машината и уменията на пилота.

Прекалено много инвестиции са дадени за създаването на този самолет, така че едва ли програмата по производството му ще бъде прекратена, заяви още Петров. Думите му бяха подкрепени и от Александър Богоявленски, който посочи, че в програмата за създаване на Boeing 737 MAX 8 са вложени огромни пари и затова няма как тя просто да бъде прекратена.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата