IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Новите технологии превърнали българките от играчка в играч

Дамите вече изравняват шансовете си с тези на представителите на силния пол

Новите технологии превърнали българките от играчка в играч

Снимка: Reuters, архив

Мъжът следи новините повече, но жената следи новостите повече. Жената беше играчка, но става играч. Мъжът е по хардуерните неща, жената се справя все по-добре със софтуерните. Жената стои у дома, мъжът се грижи за периметъра извън него, но се оказва, че тя, докато е вкъщи, излиза всъщност повече навън – защото изкарва много повече време в мрежите, т.е. в света.  Това са основните изводи от от провокативно изследване на "Галъп интернешънъл". 

Според анализаторите новите технологии изравняват шансовете на мъжете и жените.

Технологиите улесняват възможността за достъп до новото, който изненадващо се оказва по-скоро афинитет на българките.

"Живеем в преломно време и това се илюстрира от отношението към новите средства и платформи за комуникация. Те наистина носят равенство на половете, макар и да водят до неравенство на поколенията", посочват от "Галъп".

Над половината от мъжете, които имат връзка, споделят, че по-често следят новините, а над половината от жените го потвърждават.

По една четвърт казват "и двамата поравно", а около една десета от случаите жената следи повече новините. Останалите се колебаят. 
 
И двете страни решават къде да се ходи в свободното време, а когато не е така – по-скоро решават жените - в една трета от случаите. Като че ли жените са и тези, които организират самите пътувания.

Освен това повече предлагат новите неща въобще. Мнозинствата не са отчетливи, но мъжко превъзходство няма. Това е изненада, защото открай време прогресът и пробивите се очакват от мъжете. Оказва се обаче, че новостите вече влизат в дома по-скоро чрез жената – пътуванията, новите вещи за бита и нововъведения въобще.
 
При въпрос кой прекарва повече време в социалните мрежи, на една трета и от мъжете, и от жените им е трудно да преценят, но една трета от мъжете казват, че това е партньорката. Една трета от жените мислят същото. Останалата една трета се поделя между другите опции. Така, всъщност се оказва, че жените са тези, които прекарват повече време в социалните мрежи.
 
В близо 80% от двойките у нас мъжът е този, който се занимава с електричеството или поправя електроуредите. По-скоро мъжете разбират повече от компютри, смартфони и подобни устройства, но ако при електричеството ставаше дума за близо 80% от случаите, тук говорим за около 40%, като над една четвърт не могат да преценят, а останалите отговори се поделят между "и двамата поравно" или "жената". Очевидно, старите технологии са прерогатив на мъжете, новите също – но далеч не толкова. Мъжете са хардуер, а жените софтуер.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата