Автобусните превозвачи ще настояват за намаляване на тол таксата, която МРРБ предлага.
Вчера от разговорите в регионалното министерство стана ясно, че автобусите и камионите до 12 тона ще трябва да плащат по 10 стотинки за километър.
"Няма как да се приравни един автобус с камион до 12 тона", коментира Васил Пиронков, председател на Сдружението на автобусните превозвачи, пред БНР.По думите му над 80% от автобусите в България извършват обществен превоз на пътници. Има 12 правоимащи групи, които се ползват с намаление или безплатни пътувания, т.е. това е една социална услуга, каза Пиронков и обясни, че в голямата си част за нея вече са сключени договори и повишаване на цените на билетите няма как да има.
"Ние сме поставени в една ситуация, в която държавата ни налага да правим тези намаления по закон, а в същото време няма как да промениш цената, спазвайки Закона за обществените поръчки, и трето - трябва да плащаш безумни такси, които няма да доведат до по-големи приходи, както вчера заявиха от МРРБ", обясни Пиронков.
"Ако досега от 14 хил. автобуса получават 11 млн. от винетни стикети, при новото - с броя километри, които минават тези автобуси, ще трябва да се плаща между 56 и 67 млн. Това е около 7-8 пъти увеличение на транспортната услуга на километър", пресметна той.
Предвижда се 1/3 от пътната мрежа да участва в тол системата. Пиронков попита какво ще стане с малките населени места, където пътникопотокът е по-малък. Той заяви, че в мащабът му в страната е доста различен от представения вчера по републиканската транспортна схема - Бургас - София, Варна - София.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.