Държавната компания "Автомагистрали" ЕАД, която ще изгражда новите 134,14 км от "Хемус", разширява наличната си строителна и транспортна техника с 20 тежкотоварни автомобила и 11 тежки строителни машини.
Сред тях има булдозери, колесни багери, верижни багери, челни товарачи, валяци и комбинирани багери. Сред най-впечатляващите машини е 40-тонния булдозер, разработен в Япония. "Той е толкова мощен, че може да прегази танк. Не му отстъпват по сила и новите верижни багери с тегло 36 т. и 22 т. Кофата на такъв багер "яде" скалата като пясък", похвали се главният инженер на фирмата Евгени Генчев, цитиран от пресцентъра на МРРБ.
Според експертите наличието на новата техника ще улесни и ускори работата по новото трасе на "Хемус", тъй като скалната маса, пръстта и асфалтът на този тежък участък ще бъдат милиони кубици.
За покупката на тежките машини се използват средства на "Автомагистрали" ЕАД. Отпуснатите от правителството 1,124 млрд. лв. без ДДС за изграждане на новите 134,14 км са по сметка на МРРБ в БНБ и от тях не може да се плаща авансово, а само срещу свършена работа, припомнят от строителното министерство.Новото оборудване подсилва съществуващия машинен парк на "Автомагистрали" ЕАД. Дружеството вече притежаваше 169 различни типове техника. Отделно има над 60 микробуса, леки автомобили и други.
Гордостта на компанията е машината "Крамер", която се използва за ремонт, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения и е единствена в България. Обслужва се от специален екип, а работата й на ден осигурява близо 2000 лв. приход за компанията, тъй като се отдава под наем на частните строителни фирми.
“Автомагистрали” ЕАД планира да купи и високотехнологична лазерна технология, с която може да се контролира строителството от въздуха. Тя ще улесни значително и процеса на проектиране и ще съкрати времето, необходимо за неговото извършване.
Изграждането на новите 134,14 км от "Хемус" бяха възложени на "Автомагистрали" ЕАД през декември 2018 г. от Агенция "Пътна инфраструктура" с договор по т.нар. "ин хаус" процедура, предвидена в Закона за обществените поръчки. Очаква се строителството на новия участък да започне през пролетта на 2019 г.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.